NATIVEMEDIA

Effective & simple webdesign

  • Wat we doen
    • Websites
    • Webshops
    • SEO
    • Social Media
  • Happy clients
  • Bekijk een voorbeeld
  • Prijzen
  • Contact

Wat beïnvloedt de consument bij online aankopen?

6 op 10 Belgen deed het voorbije jaar een online aankoop. Wat is de psychologie achter online shoppen en waarom haken sommige klanten vroegtijdig af? Vouchercloud deed een onderzoek en publiceerde een aantal interessante feiten over consumentengedrag op e-commerce websites in onderstaande infographic:

  • 57% verlaat een website bij een wachttijd van meer dan 3 seconden, 80% hiervan keert nooit meer terug
  • 92% vindt het uiterlijk van de website belangrijk bij het maken van een aankoopbeslissing
  • 85% leest online reviews voordat ze een aankoop maken
  • 67% haakt af tijdens het check-out proces
  • 57% koopt het product omdat ze een kortingscode hadden

Conclusie? Het geheim van een succesvolle webshop zit hem in het verhogen van de conversie!

psychologie e-commerce

Lees ook:
  • Hoe belangrijk zijn online reviews voor bedrijven?
  • Belgen moeten meer online shoppen
  • Social sharing heeft even grote impact als Google Search
NATIVEMEDIA
Krijkelberg 7 3272 Messelbroek
BE0504.860.749

Hannah Van de Plas
0497 817 831
hannah@nativemedia.be

Kim Piot
0477 554 750
kim@nativemedia.be