NATIVEMEDIA

Effective & simple webdesign

  • Wat we doen
    • Websites
    • Webshops
    • SEO
    • Social Media
  • Happy clients
  • Bekijk een voorbeeld
  • Prijzen
  • Contact

SEO, wat is er veranderd?

Veel van de tactieken die vroeger goede resultaten opleverden in SEO werken simpelweg niet meer door de recente wijzigingen in het algoritme van Google.

Terwijl sommige aspecten zoals on-page SEO wellicht altijd belangrijk blijven, zullen andere middelen zoals social media en content marketing blijven toenemen in doeltreffendheid. SEO is hierdoor aan het evolueren naar een bredere discipline: inbound marketing.

Inbound marketing combineert SEO, content marketing en social media.

  • Content marketing: het creëren en verspreiden van informatieve content die klanttevredenheid nastreeft en leads aanbrengt
  • SEO: er voor zorgen dat je content in de zoekresultaten verschijnt
  • Social media: hét middel om je content te verspreiden

seo content marketing social media
Bron: How Content Will Be A Driving Factor In Search Rankings

Conclusie? SEO draait nog steeds om originele en kwalitatieve content. Hoe beter je content, hoe meer er naar je website gelinkt zal worden en hoe meer deze gedeeld zal worden via de verschillende social media platformen. De opbouw van het aantal inkomende links en sociale signalen zal op zijn beurt zorgen voor een hogere ranking in de zoekmachines.

Lees ook:
  • Interruption marketing vs. inbound marketing
  • 50 feiten over content marketing
  • Waarom SEO niet meer zonder social media kan
NATIVEMEDIA
Krijkelberg 7 3272 Messelbroek
BE0504.860.749

Hannah Van de Plas
0497 817 831
hannah@nativemedia.be

Kim Piot
0477 554 750
kim@nativemedia.be