Lokale bedrijven die online vindbaar zijn en de zoekende consument weten te bereiken hebben een voorsprong ten opzichte van de concurrentie.
Locatie speelt een steeds belangrijkere rol in de zoekresultaten van Google. Elke dag zijn er mensen op zoek naar dingen in de buurt dus zoekopdrachten die lokale informatie bevatten (vb. tandarts leuven of restaurant hasselt) hebben heel wat potentieel.
Tip 1 : Maak een Google Mijn Bedrijf pagina aan
Wanneer je je bedrijf laat weergeven via Google Mijn Bedrijf, maak je het klanten gemakkelijker om online informatie over je bedrijf te vinden, waaronder openingstijden, contactgegevens en een routebeschrijving.
Vergeet ook niet om online reviews te verzamelen van tevreden klanten! Goede recensies van je bedrijf zorgen ervoor dat je opvalt bij klanten die je bedrijf online bekijken.
#LokaleSEO
Tip 2: Adverteer online met Google AdWords
Google Adwords is uitermate geschikt om online te adverteren voor lokale bedrijven. Door op de juiste zoekwoorden te adverteren kan je gemakkelijk potentiële klanten bereiken en naar je winkel krijgen.
Er zijn verschillende mogelijkheden om je doelgroep te bereiken. Kies bijvoorbeeld om je advertenties lokaal te tonen in een specifieke stad/regio of in een radius in kilometers rondom je onderneming.
#SEA
Tip 3: Publiceer regelmatig nieuwe content via je website
Via een blog op je website kan je artikels posten om aan bezoekers je expertise te tonen. Daarnaast heeft dit ook een positief effect op je SEO waardoor je beter gevonden zal worden in Google.
#SEO
Samengevat… Zorg dat je te vinden bent wanneer klanten je online zoeken!