NATIVEMEDIA

Home › Tips & Trends › Casestudy: Sal y Limon Facebook giveaway

Casestudy: Sal y Limon Facebook giveaway

SYL - Sal y Limon

Goal

Sal y Limon vroeg brand exposure om de limited edition -collectie te promoten.

Wat we gedaan hebben

We hebben een giveaway georganiseerd op onze Facebook page Shoppen met 750.000 fans om het maximum aan engagement te bereiken voor Sal y Limon.

Kenmerken giveaway

  • 5 posts in primetime
  • Verspreid over 1 week
  • Item: setje limited edition armbanden van Sal y Limon

Voordelen voor Sal y Limon

  • Immense brand recognition door Sal y Limon bekend te maken bij de fans van “Shoppen”

  • Sal y Limon stond 5x in the picture

  • De giveaway werd geshared, geliked en we stelden een vraag zodat er heel wat comments kwamen (deze acties worden door vrienden van de deelnemer in de newsfeed/minifeed gezien = extra visibiliteit!)

  • Direct link naar de Facebookpagina van Sal y Limon waardoor zij er nieuwe fans bijkrijgen

  • Voor de niet- winnaars hebben we achteraf de link naar verkooppunten gegeven

  • Er wordt online buzz gecreëerd zonder storende ‘in your face’ reclame

  • Perfecte match tussen het merk en de doelgroep

Voorbeeld van een Facebook post

SYL Facebook wedstrijd

Resultaat

1941 likes, 190 shares en 302 comments met een totale reach van 75 486 fans.
De reactie van Sal Y Limon was lovend en enthousiast!

Conclusie

Native advertising die perfect geïntegreerd is in de Facebook newsfeed, is een bijzonder efficiënte manier om te adverteren en is de uitgelezen methode om als merk in the picture te staan.

 

Lees ook:
  • 17 tips om de perfecte Facebook wedstrijd te organiseren
  • Hoe haal je het maximum uit Facebook?
  • Native advertising verovert de social media newsfeeds
  • Wat is de perfecte mix voor een succesvolle social…
  • Hoe Facebook gebruiken om je bedrijf te laten groeien?
NATIVEMEDIA
Krijkelberg 7 3272 Messelbroek
BE0504.860.749

Kim Piot
0477 554 750
kim@nativemedia.be




Publicaties
      Unizo ZO Magazine
   De Tijd