Goal
Sal y Limon vroeg brand exposure om de limited edition -collectie te promoten.
Wat we gedaan hebben
We hebben een giveaway georganiseerd op onze Facebook page Shoppen met 750.000 fans om het maximum aan engagement te bereiken voor Sal y Limon.
Kenmerken giveaway
- 5 posts in primetime
- Verspreid over 1 week
- Item: setje limited edition armbanden van Sal y Limon
Voordelen voor Sal y Limon
-
Immense brand recognition door Sal y Limon bekend te maken bij de fans van “Shoppen”
-
Sal y Limon stond 5x in the picture
-
De giveaway werd geshared, geliked en we stelden een vraag zodat er heel wat comments kwamen (deze acties worden door vrienden van de deelnemer in de newsfeed/minifeed gezien = extra visibiliteit!)
-
Direct link naar de Facebookpagina van Sal y Limon waardoor zij er nieuwe fans bijkrijgen
-
Voor de niet- winnaars hebben we achteraf de link naar verkooppunten gegeven
-
Er wordt online buzz gecreëerd zonder storende ‘in your face’ reclame
-
Perfecte match tussen het merk en de doelgroep
Voorbeeld van een Facebook post
Resultaat
1941 likes, 190 shares en 302 comments met een totale reach van 75 486 fans.
De reactie van Sal Y Limon was lovend en enthousiast!
Conclusie
Native advertising die perfect geïntegreerd is in de Facebook newsfeed, is een bijzonder efficiënte manier om te adverteren en is de uitgelezen methode om als merk in the picture te staan.